Reklama zewnętrzna (outdoorowa)

Reklamy outdoorowe - rodzaje nośników, formy i przykłady

Reklamy outdoorowe - rodzaje nośników, formy i przykłady

Każdego dnia widzisz je na ulicach, elewacjach, przeszkleniach czy na przystankach autobusowych. Reklamy outdoorowe, bo o nich mowa, są wszędzie. Przykuwają uwagę, wzbudzają ciekawość i budują rozpoznawalność marki. Dziś mają jeszcze wyższą jakość ze względu na zaawansowane technologie wykorzystywane do ich produkcji.

 

 

 

Spis treści: 

 

Reklama zewnętrzna co to?

Reklamy outdoorowe to forma promocji marki, produktu czy usługi prezentowane na zewnątrz budynków. Mogą imitować ruch lub zmieniać pokazywaną, uwzględniając porę dnia czy natężenie ruchu.

W przestrzeni publicznej reklamy outdoor występują jako:

Różnorodne formy prezentacji treści mają związek z miejscem ulokowania reklamy. Niektóre z nich są dopasowane do ruchu pieszych i zajmują niewiele miejsca. Inne umieszcza się jako pozycje wielkoformatowe, by pasażerowie aut i transportu miejskiego mogli dokładnie zaobserwować markę i ofertę.

Wykorzystaj potencjał reklamy zewnętrznej i zwiększ swoje wyniki marketingowe

Każda reklama ma podobny cel – wzbudzić w odbiorcy określone zachowanie. Może ono polegać na podniesieniu zaufania do marki, zwiększeniu rozpoznawalności firmy czy po prostu wyboru określonego produktu/usługi. Wcześniejsze określenie priorytetów związanych z kampanią wpłyną na to, jakie formy reklamy zewnętrznej wybierzesz.

Dlaczego reklama zewnętrzna jest tak skuteczna i kiedy może spełnić swoje zadanie?

  1. Reklamy outdoorowej nie da się zablokować. W przeglądarkach internetowych istnieją programy do blokowania treści reklamowych. Natomiast dobrze ulokowana reklama zewnętrzna nie może być zablokowana żadnym programem czy innym narzędziem. To oznacza pełną widoczność w różnych warunkach i sytuacjach.
  2. Reklama zewnętrzna ma duży zasięg. Każdego dnia jest w stanie dotrzeć do mnóstwa odbiorców w centrach handlowych, ciągach komunikacyjnych, na ulicach czy w środkach transportu. To oznacza tysiące osób każdego dnia, które widzą daną reklamę.
  3. Wzmocnienie świadomości marki/produktu/usługi. Reklamy w sieci szybko się zmieniają, natomiast nośniki zewnętrzne na dłużej pozostają w przestrzeni publicznej. To powoduje mocniejsze przywiązanie do oferty i zwiększenie prawdopodobieństwa skorzystania z niej.
  4. Dobra widoczność reklam outdoorowych. To kolejny powód, by wybrać reklamy outdoor. Jaskrawe kolory, podświetlenie i dodatkowe efekty wizualne skutecznie zwiększają widoczność i przyciągają uwagę.
  5. Dotarcie do lokalnego rynku. Zwłaszcza początkujące firmy lub podmioty działające na rynku lokalnym mogą zyskać bardzo dużo dzięki reklamie zewnętrznej.

Reklama na wiacie

Rodzaje reklamy zewnętrznej (outdoorowej)

Wśród reklam zewnętrznych nie ma skuteczniejszych i gorszych – każdy typ ma swoje określone zadanie. Wykorzystuje się go w ściśle wyznaczonych sytuacjach, porach i lokalizacjach. Na przykładach widać, jak oddziałuje na odbiorców reklama zewnętrzna. Rodzaje takiej skutecznej promocji umieściliśmy poniżej.

Litery przestrzenne

To jedna z nowocześniejszych i skuteczniejszych form reklamy outdoorowej. Dlaczego? Po pierwsze przyciągają uwagę swoja oryginalnością. Zwykle występują w formie znaków 3D, logotypy przestrzenne i litery reklamowe. Niemal zawsze są podświetlane, co wymaga zastosowania oświetlenia LED. Rzadziej stosuje się do tego neony. Litery przestrzenne mogą przybrać wariant elegancki, który jest idealnym odwzorowaniem logotypu. Inne, wielobarwne rodzaje, są świetne do podkreślenia oryginalności. To przekłada się na rozpoznawalność i łatwość przyciągania uwagi.

Pylony reklamowe

Kolejna bardzo dobra forma prezentowania treści. Takie nośniki reklamy zewnętrznej zbudowane są w formie wolnostojących konstrukcji 3D, które prezentują logotyp, aktualną ofertę lub eksponują kilka różnych reklam. Ich charakter może różnić się w zależności od zamierzonego celu. Jednak wszystkie dostępne formy mają wspólne cechy, czyli:

  • widoczność;
  • estetykę;
  • wielofunkcyjność;
  • lokalizację firmy;
  • trwałość na warunki atmosferyczne.

Taki rodzaj reklamy outdoorowej występuje w 3. rodzajach – jako pylony, witacze i totemy.

Kasetony przestrzenne

Jeśli interesuje nas każda reklama zewnętrza, przykłady nie mogą ominąć kasetonów przestrzennych. To płaskie typy prezentowania treści marketingowych, które stosuje się na zewnątrz budynków. Do ich skonstruowania potrzebna jest podstawa w formie drewna, aluminium czy tworzywa sztucznego. Umieszcza się je na fasadach budynków czy elementach wolnostojących. Korzystanie z nich wiąże się z następującymi zaletami:

  • poprawę widoczność marki/produktu/usługi;
  • zapewnienie wielofunkcyjności;
  • trwałość na warunki zewnętrze;
  • możliwość zmieniany prezentowane na nich treści;
  • ekonomiczność reklamy;
  • większa widoczność przez dodanie oświetlenia.

 

Reklamy świetlne

To zupełnie inny rodzaj reklamy outdoor. Może występować w wielu formach i kształtach, ale jej głównym elementem jest podświetlenie. Najczęściej generowane jest przez światła LEDowe. Taka konstrukcja powoduje, że reklamy świetlne są:

  • widoczne z dużej odległości;
  • interesujące dla większej grupy odbiorców;
  • nowoczesne;
  • skuteczne o każdej porze dnia i nocy;
  • odporne na zmieniające się warunki atmosferyczne;
  • łatwe do połączenia z innymi formami reklamy.

 

Nośniki reklamy zewnętrznej (outdoorowej) - wybierz najlepsze rozwiązanie dla swojej marki

Dla przedsiębiorców prowadzących sklep, kantor, restaurację, czy salon fryzjerski reklama zewnętrza jest podstawą rozpoznawalności. Wybierają je też właściciele stacji benzynowych, zakładów produkcyjnych czy serwisów elektronarzędzi. Chociaż reklamy outdoorowe są uniwersalne, konieczne jest stworzenie takiego formatu, który będzie spójny z przekazywaną treścią i ofertą.

Jakie sposoby promocji możesz wybrać do określonego celu?

  • litery przestrzenne – to idealny sposób na oznaczenie wejścia do lokalu. Sprawdzają się zwłaszcza w przypadku restauracji, kawiarni, pubów, czy innych punktów gastronomicznych. Są estetyczne i jednocześnie przyciągają uwagę.
  • kasetony reklamowe – sprawdzają się do lokalizowania siedziby firmy i wejścia do niej. W odróżnieniu od liter przestrzennych stosuje się je znakowania lokali usługowych, sklepów i salonów. Mogą występować nie tylko na powierzchniach zewnętrznych, ale też wewnątrz obiektów np. w centrach handlowych.
  • pylony – dzięki pylonom możesz prezentować nie tylko logo swojej firmy czy oznaczać jej lokalizację. Pylony jako reklama outdoor sprawdzi się do prezentowania aktualnej oferty, promocji czy cen głównych produktów. Idealny przykład to totemy na stacjach benzynowych.
  • reklamy świetlne – ta forma reklamy jest świetna przy wyróżnieniu się spośród konkurencji. Wybierane są wtedy, gdy właścicielowi zależy na pokazaniu nazwy czy logotypu marki 24h/dobę. Cechują się elegancją i efektywnością, dlatego można je zastosować też do budowania świadomości marki.
  • plakaty – wybierane są do zwiększania zaufania odbiorców do firmy lub produktu. Przechodnie poznają treści graficzne i tekst wciągach komunikacyjnych i tam, gdzie mogą się zatrzymać np. na przystankach autobusowych. Plakaty wybierane są też do informowania o akcjach, promocjach i specjalnych ofertach.
  • billboardy – ze względu na ich wielkość umieszcza się je przy drogach o zwiększonym ruchu. Są widoczne ze znacznej odległości i sprawdzają się gdy chcesz przedstawić aktualne promocje szerszej liczbie odbiorców.

Reklama świetlna outdoor

Zaskocz swoich odbiorców - innowacyjne podejście do reklamy outdoorowej

Jak wspomniano na wstępie, reklama outdoor rozwija się bardzo dynamicznie. Dzisiaj nośniki elektroniczne wychodzą poza budynki i stają się nową generacją promocji. Wśród najciekawszych opcji dostępnych teraz możesz skorzystać z:

  • ekranów LCD – częściej zmieniające się animacje i wideo zwiększają zainteresowanie i przyciągają uwagę wszystkich odbiorców.
  • monitory interaktywne – reklama wychodząca do przechodnia, która pozwala na ingerowanie w wyświetlaną treść. Jeszcze mocniej angażuje i podnosi poziom zainteresowania treścią.
  • geolokalizacja – to jedna z opcji, która służy do zmiany prezentowanej treści pod różnych kontem. Reklama może prezentować ofertę dopasowaną pod kątem rodzaju odbiorcy, pory dnia czy lokalizacji.
  • reklama ze sztuczną inteligencją (AI) – na podstawie uczenia maszynowego i sieci neuronowych sztuczna inteligencja w reklamach pozwala pokazywać treści skuteczniej pod kątem każdego odbiorcy.

 

Jak zaprojektować skuteczną reklamę zewnętrzną (outdoorową)?

Kluczowe jest wykorzystanie dostępnych metod prezentowania treści na reklamach outdoorowych i dopasowanie ich do oczekiwane rezultatu. Jednak jest jeden czynnik, który spaja wszystkie inne związane z projektowaniem Twojej reklamy. Chodzi o estetykę i profesjonalizm. Nawet najlepszy projekt wykonany bez dbałości o detale i z wątpliwej jakości materiałów szybko przestaje osiągać swój cel. Co więcej, często odbiorca przestaje pozytywnie kojarzyć firmę lub produkt, gdy widzi nieestetyczny plakat czy kaseton.

Aby to osiągnąć, koniecznie rozpocznij współpracę z profesjonalistami. Zapewnią Ci nie tylko świetnie wykonany projekt, ale też podpowiedzą, jak dotrzeć do większej liczby odbiorców.

 

Powiązane artykuły: 

Szybki kontakt Dane Kontaktowe

Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, bądź masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu.

Pełny kontakt