Każdego dnia widzisz je na ulicach, elewacjach, przeszkleniach czy na przystankach autobusowych. Reklamy outdoorowe, bo o nich mowa, są wszędzie. Przykuwają uwagę, wzbudzają ciekawość i budują rozpoznawalność marki. Dziś mają jeszcze wyższą jakość ze względu na zaawansowane technologie wykorzystywane do ich produkcji.
Spis treści:
Reklamy outdoorowe to forma promocji marki, produktu czy usługi prezentowane na zewnątrz budynków. Mogą imitować ruch lub zmieniać pokazywaną, uwzględniając porę dnia czy natężenie ruchu.
W przestrzeni publicznej reklamy outdoor występują jako:
Różnorodne formy prezentacji treści mają związek z miejscem ulokowania reklamy. Niektóre z nich są dopasowane do ruchu pieszych i zajmują niewiele miejsca. Inne umieszcza się jako pozycje wielkoformatowe, by pasażerowie aut i transportu miejskiego mogli dokładnie zaobserwować markę i ofertę.
Każda reklama ma podobny cel – wzbudzić w odbiorcy określone zachowanie. Może ono polegać na podniesieniu zaufania do marki, zwiększeniu rozpoznawalności firmy czy po prostu wyboru określonego produktu/usługi. Wcześniejsze określenie priorytetów związanych z kampanią wpłyną na to, jakie formy reklamy zewnętrznej wybierzesz.
Dlaczego reklama zewnętrzna jest tak skuteczna i kiedy może spełnić swoje zadanie?
Wśród reklam zewnętrznych nie ma skuteczniejszych i gorszych – każdy typ ma swoje określone zadanie. Wykorzystuje się go w ściśle wyznaczonych sytuacjach, porach i lokalizacjach. Na przykładach widać, jak oddziałuje na odbiorców reklama zewnętrzna. Rodzaje takiej skutecznej promocji umieściliśmy poniżej.
To jedna z nowocześniejszych i skuteczniejszych form reklamy outdoorowej. Dlaczego? Po pierwsze przyciągają uwagę swoja oryginalnością. Zwykle występują w formie znaków 3D, logotypy przestrzenne i litery reklamowe. Niemal zawsze są podświetlane, co wymaga zastosowania oświetlenia LED. Rzadziej stosuje się do tego neony. Litery przestrzenne mogą przybrać wariant elegancki, który jest idealnym odwzorowaniem logotypu. Inne, wielobarwne rodzaje, są świetne do podkreślenia oryginalności. To przekłada się na rozpoznawalność i łatwość przyciągania uwagi.
Kolejna bardzo dobra forma prezentowania treści. Takie nośniki reklamy zewnętrznej zbudowane są w formie wolnostojących konstrukcji 3D, które prezentują logotyp, aktualną ofertę lub eksponują kilka różnych reklam. Ich charakter może różnić się w zależności od zamierzonego celu. Jednak wszystkie dostępne formy mają wspólne cechy, czyli:
Taki rodzaj reklamy outdoorowej występuje w 3. rodzajach – jako pylony, witacze i totemy.
Jeśli interesuje nas każda reklama zewnętrza, przykłady nie mogą ominąć kasetonów przestrzennych. To płaskie typy prezentowania treści marketingowych, które stosuje się na zewnątrz budynków. Do ich skonstruowania potrzebna jest podstawa w formie drewna, aluminium czy tworzywa sztucznego. Umieszcza się je na fasadach budynków czy elementach wolnostojących. Korzystanie z nich wiąże się z następującymi zaletami:
To zupełnie inny rodzaj reklamy outdoor. Może występować w wielu formach i kształtach, ale jej głównym elementem jest podświetlenie. Najczęściej generowane jest przez światła LEDowe. Taka konstrukcja powoduje, że reklamy świetlne są:
Dla przedsiębiorców prowadzących sklep, kantor, restaurację, czy salon fryzjerski reklama zewnętrza jest podstawą rozpoznawalności. Wybierają je też właściciele stacji benzynowych, zakładów produkcyjnych czy serwisów elektronarzędzi. Chociaż reklamy outdoorowe są uniwersalne, konieczne jest stworzenie takiego formatu, który będzie spójny z przekazywaną treścią i ofertą.
Jakie sposoby promocji możesz wybrać do określonego celu?
Jak wspomniano na wstępie, reklama outdoor rozwija się bardzo dynamicznie. Dzisiaj nośniki elektroniczne wychodzą poza budynki i stają się nową generacją promocji. Wśród najciekawszych opcji dostępnych teraz możesz skorzystać z:
Kluczowe jest wykorzystanie dostępnych metod prezentowania treści na reklamach outdoorowych i dopasowanie ich do oczekiwane rezultatu. Jednak jest jeden czynnik, który spaja wszystkie inne związane z projektowaniem Twojej reklamy. Chodzi o estetykę i profesjonalizm. Nawet najlepszy projekt wykonany bez dbałości o detale i z wątpliwej jakości materiałów szybko przestaje osiągać swój cel. Co więcej, często odbiorca przestaje pozytywnie kojarzyć firmę lub produkt, gdy widzi nieestetyczny plakat czy kaseton.
Aby to osiągnąć, koniecznie rozpocznij współpracę z profesjonalistami. Zapewnią Ci nie tylko świetnie wykonany projekt, ale też podpowiedzą, jak dotrzeć do większej liczby odbiorców.
Jeśli jesteś zainteresowany naszą ofertą, bądź masz jakiekolwiek pytania, zapraszamy do kontaktu.